FANDOM

Rozstaje - esterska metropolia nad Scyllą, najpotężniejsze miasto w Artenie. Jest stolicą regionu o tej samej nazwie. Miastem rządzi książe Bernador, który nie toleruje podszeptów czarodzieji.

Ważne budynkiEdytuj

  • Zamek książęcy,
    Castle-Digital-Arts-And-Concept-Art-14.jpg
  • Zamek Darona,
  • Koszary książęce,
  • Port rzeczny,
  • Karczma "Czarna Broda"
  • Karczma "Krasnoludzia Morda"

Inne ŹródłaEdytuj

Starzec przystawił kufel do ust, uśmiechnął się obrzydliwie i upił solidny łyk. 

- Rozstaje, ach...! - otarł wargi brudnym rękawem. - Cóż to za piękne miasto. Największe jakie kiedykolwiek wybudowane. Wokół wysokiego muru przepływa Scylla, wpadają do niej trzy mniejsze - podrapał się po skroni. - Jak mnie pamięc nie myli, Dargda, Frjumba, i... 

- Rozstajka - podpowiedział Czarny. 

- Tak! Dokładnie, przecież to od niej wzięła się ta piękna nazwa. Jak wcześniej wspominałem, hlip... przepraszam. Miasto jest piękne, w kurwę wielkie i do tego bogate jak mało które. Kiedyś rządził tam krasnoludzki król, ale kiedy przyszło się Gryfowi do zwady, to... szkoda gadać. Rozstaje podupadły. 

- Ale wciąż są bogate? - zaciekawił sie Olbracht. 

- Jak sam skurwysyn. 

- Gryf na palu, Legenda Siedmiu Gwiazd

Książe Bernador Svensson był stuprocentowym krasnoludem. Dwie wytworne pieprzówki wypijał półgębkiem na jeden chaust, brodę zaplatał na dwa grobe warkocze sięgające pasa, według starej tradycji, wojakami dowodził jak mało który krasnal, a w jeździe na warchole nie miał sobie równych. Na szczęście ego miał w miarę dopasowane do wzrostu. Jego dalekim krewniakiem był ostatni krasnoludzki król Ovrada II, który to właśnie nadał rodowi Bernadora pieczę nad miastem.

- Gryf na palu, Legenda Siedmiu Gwiazd

Więcej z Fandomu

Losowa wiki