FANDOM

Lwitogród - stolica Gosiny. Potężne miasto leżące nad Scyllą, na wschód od jej źródeł. Miasto ogrodzone jest grubym murem i podzielona na cztery części, trzy dzielnice i zamek królewski. 

Ważne budynkiEdytuj

  • Zamek królewski,
  • Sąd królewski,
  • Koszary Lwów Zachodu,
  • Dwa banki gosińskie,
  • Dwa domy publiczne,
  • Karczma "Pod Toporkiem"
  • Świątynia Wszechstwórcy,

DzielniceEdytuj

  • Biedoty - najuboszsza dzielnica, pełna pijaków, prostytutek, żebraków i chorych. Znajduje się tu karczma "Pod Toporkiem" i mała kaplica.
  • Stara - zamieszkana przez kupców, mieszczan i szlachtę. Pełna handlarzy, szulerów i trubadórów.
  • Portowa - przez nią przepływa Scylla, mieszkają tu najbogatsi szlachcice i arystokraci. 
  • Zamek Królewski,

Inne ŹródłaEdytuj

Przejechali przez swojski mostek, maleńką wioskę przy Ordeńce, niewielkiej rzece będącej dopływem Scylli i całe podgrodzie. Austin de'Lafae czył, że stolica Gosiny to jednak mała, niewarta odwiedzin mieścina, a wszystkie te plotki, o jej rozmiarach, bogactwach i mocarności, no właśnie, to tylko plotki. Dojechał jeszcze do pagórka, a gdy wyjechał na utwardzony trakt, zatrzymał konia i stanął wryty. W oddali, jakieś trzysta, czterysta mil z suchej skały wyrastało potężne miasto, bijące perłową bielą, spadające aż do szerokiej Scylli, i łączące się z portem. Dopiero wtedy, Alramończyk zrozumiał, że plotki czasem mówią prawdę. A ta nie spodoba się jego królowi. 

Więcej z Fandomu

Losowa wiki