FANDOM

Dagrys - czarodziej i przywódca szarej eminencji Esterii. Pragnie za wszelką cele pozbawić Rodgara
Lucius gof24.jpg
władzy, co jak na razie dobrze mu się udawało. Jest arogancki, sadystyczny i pełen nienawiści do krasnoludów. Podczas III Wojny z Hordą pod przykrywką posła udał się do Tallagaru, aby uniknąć jakichkolwiek styczności z najeźdźcami.

Inne ŹródłaEdytuj

Posępny czarodziej, o zbielałych włosach i pustych oczach szedł przez korytarze pałacu powoli. Kiedy tylko mógł, zaglądał do uchylonych drzwi i obserwował baraszkujacych dworzan, kasztelanów i całą reszte, która nie zamykała drzwi podczas chędożenia. Ale, tak było łatwiej, inkwizycja się nie czepiała, wszystko na widoku i jawnie, kto pieprzył w cudzym łożu służgę, a kto oddawał się woli czarnego dymu. Dagrys, jako przywódca szarej eminęcji, trzymającej właściwą władzę w Esterii wiedział wszystko co dzieje się na zamku królewskim. Taki, już był. Wszechwiedzący. 

- Gryf na palu, Legenda Siedmiu Gwiazd

Pamiętasz wojnę? - spytał Fears, dowódca wschodniej kawaleri księcia Talbora i jego długowieczny przyjaciel, elf z Ziemi Drzew. 

- Którą - Talbor uśmiechnął się w odpowiedzi. 

- Ostatnią z Hordą. Wtedy jak ten esterski czarodziej ukrywał się na zamku. 

Książe odstawił kielich wina na kunsztowny stół i sapnął ciężko. 

- Pamiętam, wszystkie ofiary, rzeź, krew i przyjaciół, którzy nie przestali patrzyć pustymi oczami. Ich już tam nie było, odeszli do królestwa i dziś, w chwale zasiadają przy jego boku. A ten Dagrys - pokręcił z niesmakiem głową. - to zwykły tchórz i prostak, wyuczony nadobnych formułek. Wychlał mi pół piwnicy białego wina i kazał grzać sobie mleko na kąpiel. Ale to on zarządza Esterią, i choć trwa pokój, wojna domowa ich nie ominie. W końcu Gryf wykorkuje, a jego syn na pewno nie będzie tak łatwowierny. 

- Jak każdy młody, ambitny król - wślizgnął się gładko elf. - chcący przywrócić świetność królestwa, nawet wtedy kiedy  ta świetność dopiero zaczęła błyszczeć nad królestwem. 

- Rebelia Królowej, Legenda Siedmiu Gwiazd

Więcej z Fandomu

Losowa wiki