FANDOM

Bardoen - królestwo na wschód od Elwaru, najcieplejsze z wszystkich królestw Arteny. Zima trwa tam zaledwie dwa miesiące. Rządzone jest przez Karona II. 

Ważne MiastaEdytuj

  • Tortunberg - stolica królestwa,
  • Czarna Przystań - stolica Korsarii,
  • Cer Klover - stolica Przymierza,
  • Imar Pellar,
  • Sord Malor - stolica Zapolorii,
  • Forst Boleon - stolica Frankonii,
  • Lurion - stolica Kadroen,
  • Barford - stolica Lurizji,
  • Pryzmont - stolica Galicji,

Królowie BardoenEdytuj

  • Crian I,
  • Vilos I,
  • Vilos II Brodaty,
  • Hindor I, 
  • Crian II Mocny,
  • Crian III,
  • Vilos III,
  • Karon I,
  • Hindor II, 
  • Naizam I Dzik,
  • Barond I,
  • Karon II,

Inne ŹródłaEdytuj

- Gosiną rządzi Erun, monarcha powszechnie szanowany i kochany przez swój lud - rzekł z gracją Vidolfin. - dalej na północnym-wschodzie urzęduje król Smok, Mason II, zwany przez gobliny z tamtejszych lasów Krigaru, Podstępnym Gadem. Poniżej i już bardziej na wschód znajduje się Esteria, dawna dziedzina krasnoludów, dziś dumnie prezentująca się z srebrnym gryfem na herbie. Niestety, ostanimi laty włada tam Nieudolny, Rodgar, który tylko pije, obrzera się i chędoży w tajemnicy przed żoną wiejskie dziewki. Dalej, zaczynają się ziemie Wilków, rządzone żelazną ręką przez Tarwona Srogiego. Którego młodsza siostra, wyszła za wspomnianego wcześniej Eruna. Tak, kończy się kontynent i zaczyna wąskie morze, nazywane przez ogół Promiennym. Za nim znajduje się Bardoen, najcieplejsze ze wszystkich królestw Arteny. Zima zakuwe je zaledwie na dwa miesiące. Najlepsze, a może raczej najgorsze zostawiłem na potem. Ellena, dawne królestwo Kruków, dziś władane przez tyrana Ellenhara, to ziemia niezwykle sroga i nieprzyjazna dla obcych. Już sam uzurpator o to dobrze zadbał. 

- Książe Ciemności, Legenda Siedmiu Gwiazd 

Więcej z Fandomu

Losowa wiki