FANDOM

Anur z dynastii Feniksów - najstarszy(za wyjątkiem Istara) żyjący na Artenie człowiek. Określany mianem najpotężniejszego czarownika i arcymistrza magii. Syn Pharona II. 

Samotnik, pustelnik, zamieszkujący Lodowe Góry na północy Nortlandu. Rzadko kiedy pojawiał się w cywilizowanym świecie. Ostatni raz oficjalnie widziano go w Schenken, kiedy to odnalazł ostatniego potomka swego rodu, Parysa. Miał wielki plan przywrócenia świetności dawnemu imperium. 

Podobno jest jedyną osobą, która zmierzyła się w pojedynku z Manorem i zwyciężyła, darowując demonowi życie. 

Kiedy Królestwo Feniksów doznało tzw. Lodowej Zamieci - nagłego najazdu Hordy i niemal całkowitemu zniszczeniu kraju, szczególnie głównych włosći w których znajdował się między innymi stolica kraju - nie przybył z pomocą, ani nawet nie zjawił się by uratować członków swojego rodu. 

Inne ŹródłaEdytuj

Hadrin przerzucił przez ramię płaszcz, odłożył bukłak z wodą na gruby mebel i przeszedł przez komnate, badajac niespotykane ozdóbki maga. Żadna nie przyniosła mu ciepłych skojarzeń, większość wykonano z kości rzadkich stworów albo twardego brzostu. Tylko jedna - lodowa rzeźba - przykuła jego uwagę. Była taka realistyczna, niczym rówieśnik księcia zaklęty w lodowy posąg. Dokładnie odwzorowane rysy, proporcjonalny podbródek, cieniutkie pasma włosów i krój szat. Hadrin wyciągnął dłon, chciał przejechać opuszkiem po licu, aby sprawdzić dokładność odwzorowania. 

- Stój! - krzyknął Anur, swym basowym głosem. - Nie waż się go więcej dotykać!

- Ale ja... jeszcze... Poza tym to tylko śnieżny posążek. Nic wielkiego. 

Arcymistrz magii spiorunował go wściekłym wzrokiem. 

- Nie do końca - westchnał ciężko. - Ale to żadna tajemnica. Po pierwsze, to nie żadna rzeźba czy jak ty ją nazwałeś, tylko żywy człowiek zaklęty w lodową bryłę. To Parys, ostatni z rodu Feniksa, ostani dziedzic Pharona IV i jedyna nadzieja na odbudowanie Północy. 

- To dlaczego zamieniłeś go w kupkę śniegu?! - prysnął zdziwieniem Hadrin, mrużąc niezrozumiale brwi. 

- Widzisz... Jak już mówiłem to jedyna nadzieja mego rodu. To ostatni potomek...

- Tak, tak. Tyle akurat wiem. Ale czemu go zaklełeś? 

Anur poczerwieniał wstydliwie. 

- Gdyby mu się coś stało... Ja nie mogę mieć dzieci. Nie z przyczyn wrodzonych, a raczej nabytych. Nie wiem czy słyszałeś ale my, czarodzieje za długowieczność musimy płacić. Tą ceną jest brak potomstwa. A nie chciałem, żeby on przypadkiem pozostawił świat bez potomka. Kiedy nadejdzie czas... odczaruję go, i postaram się znaleźć mu żonę. Potem samo się jakoś potoczy i wszystko pójdzie według mojego planu. 

- Północ z popiołu, Legenda Siedmiu Gwiazd

Więcej z Fandomu

Losowa wiki